Mivel a székhelyszolgáltatók, tevékenységükből fakadóan sűrűn kerülnek kapcsolatba a NAV-val, fontos, hogy jó kapcsolatot ápoljanak velük, valamint valóban megfeleljenek a legfrissebb törvényi előírásoknak.
Ezért egyik alapvető követelmény a székhelyszolgáltatás intézményével kapcsolatban, hogy figyelemmel kísérjék a legújabb törvényi szigorításokat és szabályozásokat. Fontos a megbízható és együttműködő magatartás a NAV ellenőrzések során is a székhelyszolgáltató részéről, hiszen hosszútávon ez is meg fogja határozni a NAV szemében a képet róluk. Fontos például a székhelyszolgáltatás helyszínén rendelkezésre tartani a törvényileg előírt dokumentumokat, valamint nyugodt környezetet biztosítani a meglepetésszerű ellenőrzések alkalmára is.
A NAV tételesen ellenőrzi például azt is, hogy a székhelyszolgáltatók megfelelnek-e a 2017-es IM rendeletnek, be vannak-e jegyezve az ingatlannyilvántartásba, bejelentkezett-e a Pmt. hatálya alá. Ténylegesen a helyszínen történik-e meg a levelek átvétele és az iratőrzés? Fontos továbbá, hogy a cég a székhelyén legalább az irodai órák alatt felkereshető legyen, tehát a nyitvatartási időben. A szekhely.org álláspontja szerint az iroda zárvatartása csak kivételes és erősen indokolt helyzetben engedhető meg.
Mivel számos pontos támadható a székhelyszolgáltatás intézménye, kiemelten fontos betartani a törvényi követelményeket, és védeni ezt az intézményt, hogy legyen oka a legális működés további garantálásának is. Ha NAV kompatibilis szolgáltatást szeretne választani, keresse fel bizalommal a szekhely.org oldalát!